ITF Nurmijärvi SM-kisojen paras seura

4.2.2019

ITF Nurmijärvi Taekwon-Do oli paras seura ITF Taekwon-Don Suomenmestaruus kisoissa.

ITF Nurmijärvi loisti viikonloppuna järjestetyissä ITF Taekwon-Don Suomenmestaruus kisoissa Nurmijärvellä Maaniitun koululla. Nurmijärvi voitti kilpaluissa yhteensä 13 kultaa ja 8 hopeaa ja neljä pronssia ollen näin kisojen paras seura. Nurmijärveläiset iloitsivat parhaan seuran palkinnon paluusta Nurmijärvelle, sillä edellisen kerran pysti on ollut seuran hallussa vuonna 2012. Lisäksi parhaan tyttökilpailijan palkinnon sai ITF Nurmijärveä edustava  Ada Pakarinen 13 vuotta.

Kisojen avajaisissa esiintyi Nurmijärven tanssiopiston Aikuisten show tanssi ryhmä, aistillisella ja kauniilla esityksellään.

Tänä vuonna kisoihin saatiin sponsoriksi paikallinen huonekaluliike Antti Hakala oy joka lahjoitti upeat tuotepalkinnot kisojen parhaille urheilijoille. Sponsorina toimi myös Karkkilan Huolto jonka lahjoittama sauna tuotepaketti arvottiin kisoissa

ITF Taekwon-don kisat on useaan kertaan järjestetty Nurmijärvellä, tänä vuonna kisat järjestivät ITF Nurmijärvi ja Lohjan ITF Taekwon-Do, kisajärjestelyt ovat aina suuri ponnistus ja matkalla saattaa sattua vaikka mitä. Tällä kertaa yllätyksenä oli että Maaniitun koululla ei enää ollutkaan tatamia joka siellä on vuosikaudet ollut. Onneksi apuun riensi Taekwondo Nurmijärvi ja Iiro Suorela joka ei ollut moksiskaan aamuseitsemän herätyksestä vapaapäivänään. Tatamia saatiin sen verran haettua kiireisten kisajärjestelyiden keskellä Rajamäeltä, että kisoihin saatiin yksi tatami käyttöön ja osa liikesarjoista jouduttiin kilpailemaan paljaalla lattialla. Suorela toimii myös Suomen Taekwondoliiton puheenjohtajana. ITF Taekwon-Do liitto ja Suomentaekwondo liitto tekevät yhteistyötä ja kisat olivat erikoistekniikoiden ja voimamurskauksen osalta myös avoimet wt-taekwondon edustajille. Soukan Taekwondon edustaja Lasse Tiikkaja nappasikin voiton ITF edustajien nenän edestä avoimessa sarjassa

Kisojen päätuomarina toimi ITF Nurmijärven Tiina Junnilainen 4dan ja Lohjan ITF Taekwon-Don Kalle Hölsömäki 1 Dan ahersi Ville Sundbergin 4 Dan Kihapp järjestelmän parissa ja piti kisaajat ja tuomarit järjestyksessä ja näin ollen veivät kilpailut hyvällä tahdilla eteenpäin. Kaikille Tuomareille ja vapaaehtoisille suurkiitos.

Kisaajia saapui aina Imatralta asti ja vaikka kisoissa olikin väkeä ympäri suomen niin siellä korostui kamppailulajeille ominainen yhteenkuuluvuus, kannustava lämmin henki. Kaikkia kannustetaan ja iloitaan onnistuneista suorituksista, ei ole väliä onko kisaaja toiselle ennestään tuttu. Myös yleisö eläytyi upeasti kisaajien suorituksista.

Nurmijärven kaikki edustajat olivat varsin voittoisia omissa sarjoissaan ja yhteishenki on seuralla aivan loistava.

Pinja Aaltonen Kultaa liikesarjat alle 13-v 9-6 gup

Juho Pietilä Kultaa erikoistekniikat alle 13-v 8-1 gup Hopeaa liikesarjat alle 13-v 5-1 gup

Ada Pakarinen kultaa liikesarjat alle 13 v 5-1 gup kultaa erikoistekniikat alle 13 v 8-1 gup

Samu Husu kultaa liikesarjat 14-15-v 9-6 gup kultaa ottelu + 45,1 kg

Elias Tirkkonen Pronssia liikesarjat 14-15v 9-6 gup, pronssia ottelu 14-15-v +45,1 kg

Tuomas Rosen pronssia liikesarjat 14-15v 5-1 gup

Kirsi Kataja hopeaa liikearjat + 40-v 5-1 gup

Jani Pakarinen hopeaa liikesarjat+ 40 1-6 dan, kultaa Ottelu +40-v  +80.1 kg, hopeaa erikoistekniikat avoin sarja, hopeaa erikoistekniikat, hopeaa voimamurskaus avoin sarja

Rose Pakarinen kultaa liikesarjat +40-v 1-6 dan, kultaa voimamurskaus, hopeaa voimamurskaus avoin sarja

Lisäksi ITF Nurmijärvi sai kultaa joukkueliikesarjoissa Röykkä trio joukkueella johon kuuluivat Emil Kemppainen, Juho Pietilä ja Pinja Aaltonen, samassa sarjassa kilpailivat myös Nurmijärven Smurffit jotka saivat pronssia, joukkueeseen kuuluivat Ada Pakarinen ja Kirsi Kataja. Röykkä trio peittosi yhdistetyssä sarjassa aikuiset ja saivat jaetun kullan yhdessä Imatran wonder womenien kanssa. Suoritus on varsin ainut laatuinen ja joukkue teki varsin vakuuttavaa työtä aikuisia vastaan.

Joukkuekultaa nappasi lisäksi Röykän teinimonsterit joukkueottelusta ja samalla joukkueella he saivat vielä hopeaa joukkueliikesarjoista.

Myös miesten joukkueottelu ja joukkuemurskauksen voiton nappasi Nurmijärvi.